Fjell til Fjord Norge

Oppdage de skjulte perlene! Det naturskjønne fra backcountry-epos til terrengsykling inn i Fjord-Norge.

En ond transport til toppen av et fjellpass på en av de høyeste veiene i området vil falle av i 1.000 meter høyde for å ri opp til 1.140 meter og deretter nedover til havnivå. Etter den naturskjønne skyttelbussen, roen.

Turen starter med en grusveiseksjon inkludert to små oppoverbakker på 230 meter akkumulert, etter dette punktet når vi enkeltsporet og herfra er opplevelsen utenfor allfarvei med tusen meters nedstigning, utsikten er fantastisk og turen ... ops! Om turen bør du fortelle oss hva det handler om.

Bli med våre ekspertguider på dette episke norske fjell-til-fjord sykkelturen!


Vi har den perfekte sykkelen for deg!

Alle guidede turer inkluderer en avansert full suspensjon mountain bike fra CUBE, alt splitter nytt 2021.

CUBE Stereo 150 er en maskin som gir nesten uendelig moro på episke stier. Med 140 mm, 27.5 tommer hjul og robuste komponenter, er det det perfekte oppsettet for alle kjøresituasjoner du bryr deg om - den perfekte sykkelen for eksisterende og ambisiøse enduro-ryttere, og perfekt sykkel for vårt terreng terreng.

Med 150 mm reise på gafler og støt for å absorbere alle ujevnheter og gjøre det til et helvete plysj tur, og ikke tvil om det vil øke selvtilliten din til å sende den gode droppen.

Utstyrt med en 150 mm * justerbar setepinne med styrespak. Reverb dropper-innlegget gir rytteren god plass til å bevege seg på sykkelen og gir en trygg og behagelig nedstigning.

Alle rittene våre blir guidet av vennlige, kunnskapsrike lokale guider. Hemmelige løyper, ut-i-veien svømmehull, de vet alt!

* Sykkelstørrelse liten kommer med 120mm justerbar setepinne.

Turens varighet
7 timer totalt inkludert overføringstid.
Kjør: ~ 3 til 4 timer

Ferdighetsnivå 
Anbefalt for ryttere FÆRDIGHETSNIVÅ over 4 og FITNESS NIVÅ over 3. Se ferdighets- og treningssystemet nedenfor.

FRA
9. juli til 5. september
Reisetid: 9:00 fredag ​​og lørdag

PRIS
NOK. 1450 Voksen
NOK. 1305 Ungdom

Deltagerkriterier

Min alder 14
God fysisk form
Informer oss om relevante helsetilstander som astma, epilepsi osv

HVA ER INKLUDERT?

- Utstyr av topp kvalitet
- Enduro stisykkel
- Full reise MTB med 150 mm fjæring og 150 mm støt.
- Hjelm
- Hansker

TA MED

- Komfortable klær å sykle med
- Super- eller ullundertøy
- Skalljakke
- Solkrem
- Solbriller

OPPMØTESTED

Hvis du er på Voss, er hentingen klokken 9 på vårt utendørs salongtelt som ligger ved innsjøen til Vangsvatnet på Voss. Bare 100 meter fra togstasjonen og sentralstasjonen. Besøksadresse: Evangervegen 14 - Postnummer 5704 - Klikk her for å komme dit via google maps

Hvis du er på Myrkdalen Hotel er kl 10 hentingstid.

Vennligst vis opp 10 minutter før planlagt tid på angitt sted.

1- Innsjekking på vår utendørs base 9:10 i Voss eller på Myrkdalen Hotel kl
2 - På med utstyr
3 - Rask sjekk og oppvarming
4 - Naturskjønn en times skyssetur
5 - Transport til stienes startpunkt
6 - MTB løypetur
7 - Sykling tilbake til basen vår (stopp ved Myrkdalen Hotel avhending er nødvendig)
8 - Retur av utstyr
9 - Etter sykkeløl på Tre Brør Bar


HVORDAN VURDERER VI FERDIGHET OG KONDISJON?

Vi vil at du skal finne turene som passer perfekt for ditt nivå og dine interesser.

Før du bestiller ber vi deg om å gjennomgå ferdighets- og kondisjonsvurderings systemet nedenfor. På denne måten sikrer vi at rutevalget passer ditt nivå så du kan fokusere på en mosom og utfordrende opplevelse innenfor trygge rammer.

FERDIGHETSNIVÅER:

FERDIGHETSNIVÅ 1 - NEWBIE
Du har aldri syklet på en stisykkel før.

FERDIGHETSNIVÅ 2 - NYBEGYNNER
Du har begrenset erfaring i stisykling.

FERDIGHETSNIVÅ 3 - LITT ERFAREN
Du er hekta på å sykle i terreng og brede grusstier (grusstier eller doblestier), men mangler fremdeles ferdighetene og selvtilliten til å sykle terreng med røtter, steiner, trange hjørner, trange trær og bratt terreng.

FERDIGHETSNIVÅ XNUMX - ERFAREN
Din dedikasjon til terrengsykling har ført deg til dine første turer på smale stier. Du koser deg på de smoothe, slake stiene, selv om det ofte er tett mellom trærne, men oppoverbakkene kan komme brått på slik at du ikke får skiftet gir og må gå resten. Hindere kan overraske deg fordi du ikke engang visste at folk sykler rett over tømmerstokker!

FERDIGHETSNIVÅ 5 - INTERMEDIAT

TERRENG

Med kontrollert hastighet og i rolig singletrack-terreng, kjører du komfortabelt ned forskjellige stier som kan inneholde trange trepassasjer, gjørme, løse steiner og sand.

HINDERE

Du er komfortabel og trygg på å rulle over små hindringer (et par centimeter høye) som røtter, bergarter og små rullbare dråper (et par centimeter høye). Du tar ikke hjulene dine fra bakken.

FERDIGHETSNIVÅ 6 - AVANSERT

TERRENG

Du er komfortabel med å sykle varierte stier som kan inneholde smale trepassasjer, gjørme, løse steiner og sand, og er komfortabel med å gjøre det i vanskelig terreng med lite bremsing.

HINDERE

Du kan hoppe over hindringer som små røtter og steiner som mindre avanserte ryttere kan hjulløfte over. Du er komfortabel og trygg med forhjulsløft og bakhjulsløft for å komme deg opp og over større hindringer (opptil 20 cm) som røtter og bergarter som ikke kan rulles.

FERDIGHETSNIVÅ 7 - EKSPERT

TERRENG

Du er komfortabel med å sykle varierte stier som kan inneholde smale trepassasjer, gjørme, løse steiner og sand, og er komfortabel med å gjøre det i vanskelig terreng med lite bremsing. Du har sjelden eller aldri behov for å gå av sykkelen.

HINDERE

Du hopper ofte over hindringer som røtter og bergarter som mindre avanserte ryttere kan løfte over. Små dråper er ikke noe problem for deg, og du er komfortabel med å ha begge hjulene forlatt bakken.

SYKKELPARK

Hvis du har syklet i sykkelpark, er du komfortabel på alle grønne, blå, svarte og doble svarte løyper.


KONDISJONSNIVÅER

KONDISJONSNIVÅ 1
Du er en soffagris.
Du kan ikke sykle mer enn en halv time i flatt terreng om gangen, og tanken på oppoverbakker er skremmende.
Du trener mindre enn 1 time per uke.

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du lever et ganske stillesittende liv med lite fysisk aktivitet annet enn å gå.
Du kan takle en times times sykkeltur i flatt terreng i et avslappet tempo.
Små, korte åser er utfordrende å klatre på, men er noen ganger håndterbare.
Du trener i gjennomsnitt 1 time per uke.

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du er i stand til 2 timers pedaltid på en dag i et avslappet tempo, så lenge det er flere pauser.
Du kan håndtere en eller to enkle stigninger på opptil 100 vertikale meter (330 fot) totalt.
Du trener i gjennomsnitt 2 timer per uke (inkludert ridning a mountain bike).

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du kan sykle i moderat tempo i gjennomsnitt 2 timer pedaltid om dagen.
Du er i stand til å klatre opp til 200 loddrette meter om dagen.
Du trener i gjennomsnitt 3 timer per uke.
Treningsregimet ditt inkluderer en kombinasjon av utholdenhetstrening som sykling og styrketrening.

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du kan sykle i moderat tempo i gjennomsnitt 3 timer pedaltid om dagen.
Du er sikker på å klatre opp til totalt 300 vertikale meter om dagen.
Du trener i gjennomsnitt 4 timer per uke.
Treningsregimet ditt inkluderer en kombinasjon av utholdenhetstrening som sykling og styrketrening eller løping.

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du kan sykle i moderat tempo i gjennomsnitt 4 timer pedaltid om dagen.
Du kan håndtere moderate stigninger opp til 750 vertikale meter totalt på en dag.
Du trener i gjennomsnitt 6 timer per uke.
Treningsregimet ditt inkluderer en kombinasjon av utholdenhetstrening som sykling og styrketrening eller løping.

Bestill nå Bestill nå