STISYKKEL - The Great Hill

En klassisk Enduro-tur iblandet terrengsyklingselementer

Ta deg ned gjennom ulike utfordringer i både tekniske og åpne, raske løyper. Våre kunnskapsrike lokale guider tar deg med opp, ned og rundt i det lokale løypenettet. Her får du en opplevelse du vil huske frem til ditt neste besøk. Det finnes mange forskjellige ruter med ulik vanskelighetsgrad som alle leder tilbake til det samme utgangspunktet.

Denne turen starter fra basen vår og tar deg opp til utgansgspunktet for et sammensatt utvalg løyper. Den passer best for ryttere som allerede liker terreng/endurosykling. De fleste av løypene anbefales å sykle en vei, så vanligvis sykler du opp hovedadkomstløypa og ned enkeltsporsstier, men det finnes også alternativer for å gjøre oppkjøringen mer interessant.

Dette er vårt mest populære tilbud for de litt erfarne til erfarne rytterne og en lokal favoritt for en tur etter jobb.

Denne turen inkluderer en avansert 2019 fulldempet terrengsykkel fra CUBE, Klikk her for mer info om sykkelen:

Turens varighet

~ 3 timer totalt

HVA ER INKLUDERT:
- Erafen og kunnskapsrik guide
- Topp kvalitet fulldempet CUBE terrengsykkel
- Hjelm
- Hansker

Ferdighetsnivå
Ferdighetsnivå: Anbefales for ryttere FERDIGHETSNIVÅ over 5 og KONDISJONSNIVÅ over 5. Se vurderingssystemet for ferdigheter og kondisjon nedenfor.

DATOER OG TIDER:
08. mai - 13. oktober
Kl. 10 og 02:30 DAGLIG

PRIS:
kr. 900 Voksen
kr. 810 Ungdom - (født i 2005 og etter)
Familie kr. 3240,00 (2 voksne + 2 ungdommer)

Krav til deltagere:
- Minimum alder 14 (med middels til avansert stisyklingserfaring)
- God fysisk form
- Informer oss om relevante helsetilstander (f.eks. Astma, epilepsi)

TA MED:
- Komfortable klær egnet for sykling
- Mat for å holde deg gående hele dagen (eks nøtter, frukt, sandwich)
- Vann
- Super- eller ullundertøy
- Vind/vanntett jakke
- Solkrem
- Solbriller

OPPMØTESTED

Outdoor Norway Basen: Evangervegen 14 - Postnummer 5704 - Klikk her for veivisning via google maps. Basen vår ligger ved kanten av Vangsvatnet på Voss, nær den nye gondolen og bare 100 meter fra togstasjonen og busstasjonen.

Møt opp minst ti minutter før oppstart

PROGRAM

1- Innsjekk på basen 10 minutter før oppsatt tid.
2 - Skifte og klargjøre utstyr
3 - Rask oppvarming. Sykkelsjekk og justeringer med guidene
4 - Kjør stiene ut av byen for å komme til løypenettet
5 - Great Hill-tur
6 - Sykling tilbake til Outdoor Norway basen
7 - Returnere utstyr
8 - Hjelp til å spyle syklene
9 - Ta deg en kald en, Skål!

OM SYKLENE VÅRE:

The CUBE Stereo 150 HPA Race is a machine that delivers almost infinite fun on epic trails.

Med 150 mm, 29 hjul og robuste komponenter er den det perfekte oppsettet for enhver sykkelutfordring - den perfekte sykkelen for eksisterende og ferske enduro-ryttere, og den perfekte sykkelen for vårt terreng.

Med 160mm reisfjæring på gafler og 150 mm på demperen for å absorbere alle støt og gjøre det til en smooth tur vil du få selvitilliten til å sette utfor de bratteste bakkene. Alle sykler har et baksjokk med innstillinger for klatring og tråkketur, og gir deg mange muligheter til å glede deg over løypene hele veien ned, og utgjør den perfekte Enduro-maskin.

Utstyrt med en 150 mm * justerbar setestolpe med styrespak. Reverb-dråperstolpen gir syklisten rom for å bevege seg rundt på sykkelen og gir en trygg og behagelig avstamning.

* Sykkelstørrelse liten kommer med 120 mm justerbar setepinne.

Flott guidet stisykkeltur

“Jeg og to venner hadde en flott opplevelse på guidet terrengsykkel tur med Outdoor Norway . Selve turen var veldig kul, med fine sykler, god utsikt og utfordrende terreng. ”

Stephen fra Bergen, Norge

Downhill sykling på Voss

For et eventyr! Hvis du lever for å utforske på to hjul, er downhill MTB med outdoor Norway et must. Det var en utrolig måte å oppleve Voss!

Craigus B. fra Australia


HVORDAN VURDERER VI FERDIGHET OG KONDISJON?

Vi vil at du skal finne turene som passer perfekt for ditt nivå og dine interesser.

Før du bestiller ber vi deg om å gjennomgå ferdighets- og kondisjonsvurderings systemet nedenfor. På denne måten sikrer vi at rutevalget passer ditt nivå så du kan fokusere på en mosom og utfordrende opplevelse innenfor trygge rammer.

FERDIGHETSNIVÅER:

FERDIGHETSNIVÅ 1 - NEWBIE
Du har aldri syklet på en stisykkel før.

FERDIGHETSNIVÅ 2 - NYBEGYNNER
Du har begrenset erfaring i stisykling.

FERDIGHETSNIVÅ 3 - LITT ERFAREN
Du er hekta på å sykle i terreng og brede grusstier (grusstier eller doblestier), men mangler fremdeles ferdighetene og selvtilliten til å sykle terreng med røtter, steiner, trange hjørner, trange trær og bratt terreng.

FERDIGHETSNIVÅ XNUMX - ERFAREN
Din dedikasjon til terrengsykling har ført deg til dine første turer på smale stier. Du koser deg på de smoothe, slake stiene, selv om det ofte er tett mellom trærne, men oppoverbakkene kan komme brått på slik at du ikke får skiftet gir og må gå resten. Hindere kan overraske deg fordi du ikke engang visste at folk sykler rett over tømmerstokker!

FERDIGHETSNIVÅ 5 - VIDEREKOMMEN

TERRENG

Med kontrollert hastighet og i rolig singletrack-terreng, kjører du komfortabelt ned forskjellige stier som kan inneholde trange trepassasjer, gjørme, løse steiner og sand.

HINDERE

Du er komfortabel og trygg på å sykle over små hindringer (rundt XNUMX-XNUMXcm høye) som røtter, steiner og små drop (rundt XNUMX-XNUMXcm høye). Du holder hjulene på bakken.

FERDIGHETSNIVÅ 6 - AVANSERT

TERRENG

Du er komfortabel med å sykle varierte stier som kan inneholde smale trepassasjer, gjørme, løse steiner og sand, og er komfortabel med å gjøre det i vanskelig terreng med lite bremsing.

HINDERE

Du kan hoppe over hindringer som små røtter og steiner som mindre avanserte ryttere kan løfte over. Du er komfortabel og selvsikker med forhjulsløft og bakhjulsløft for å komme deg opp og over større hindringer (opptil 20 cm), for eksempel røtter og steiner som ikke er rullbare.

FERDIGHETSNIVÅ 7 - EKSPERT

TERRENG

Du er komfortabel med å sykle varierte stier som kan inneholde smale trepassasjer, gjørme, løse steiner og sand, og er komfortabel med å gjøre det i vanskelig terreng med lite bremsing. Du har sjelden eller aldri behov for å gå av sykkelen.

HINDERE

Du hopper ofte over hindringer som røtter og steiner som mindre avanserte ryttere kan "wheel lift" over. Små skrenter er ikke noe problem for deg, og du er komfortabel med å ha begge hjulene over bakken.

SYKKELPARK

Hvis du har syklet i sykkelpark, er du komfortabel på alle grønne, blå, svarte og doble svarte løyper.


KONDISJONSNIVÅER

KONDISJONSNIVÅ 1
Du er en soffagris.
Du kan ikke sykle mer enn en halv time i flatt terreng om gangen, og tanken på oppoverbakker er skremmende.
Du trener mindre enn 1 time per uke.

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du lever et ganske stillesittende liv med lite fysisk aktivitet annet enn å gå.
Du kan takle en times times sykkeltur i flatt terreng i et avslappet tempo.
Små, korte åser er utfordrende å klatre på, men er noen ganger håndterbare.
Du trener i gjennomsnitt 1 time per uke.

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du er i stand til 2 timers pedaltid på en dag i et avslappet tempo, så lenge det er flere pauser.
Du kan håndtere en eller to enkle stigninger på opptil 150 vertikale meter (330 fot) totalt.
Du trener i gjennomsnitt 2 timer per uke (inkludert ridning a mountain bike).

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du kan sykle i moderat tempo i gjennomsnitt 2 timer pedaltid om dagen.
Du er i stand til å klatre opp til 200 loddrette meter om dagen.
Du trener i gjennomsnitt 3 timer per uke.
Treningsregimet ditt inkluderer en kombinasjon av utholdenhetstrening som sykling og styrketrening.

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du kan sykle i moderat tempo i gjennomsnitt 3 timer pedaltid om dagen.
Du er sikker på å klatre opp til totalt 300 vertikale meter om dagen.
Du trener i gjennomsnitt 4 timer per uke.
Treningsregimet ditt inkluderer en kombinasjon av utholdenhetstrening som sykling og styrketrening eller løping.

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du kan sykle i moderat tempo i gjennomsnitt 4 timer pedaltid om dagen.
Du kan håndtere moderate stigninger opp til 750 vertikale meter totalt på en dag.
Du trener i gjennomsnitt 6 timer per uke.
Treningsregimet ditt inkluderer en kombinasjon av utholdenhetstrening som sykling og styrketrening eller løping.