STISYKKEL - Vossaskogen

Utforsk skogsstiene på Voss

Ha et kort og utmerket eventyr i løypesykkelturen i Norge! Turen spenner over to og en halv time på flytende enkeltsporede stier og grusveier. Bømoen er kjent som en av de beste friluftslivsarenaene i Voss og er et yndet idrettsområde for mange lokale både sommer og vinter.

Det fine med dette området er at alle løyper har alternative nedfarter, altså at de fleste løyper kan gi like gode opplevelser for den rutinerte rytter som for en nybegynner med morsomme utfordringer for en hver smak. Det er god tid til stopp og fotografering.

Denne turen er ideell for alle som vil ha det gøy og se Norge fra et nytt perspektiv fra setet på en stisykkel. Guidene vil også dele historier fra området.

Alle våre turer ledes av hyggelige, kunnskapsrike lokale guider. Hemmelige stier, badeplasser utenfor allfarvei de gode restaurantene i byen ... de vet alt!

Denne turen kan tilpasses alle ferdighetsnivåer, fra nybegynnere til erfarne.

Vi har den perfekte sykkelen for deg!

Denne turen inkluderer en avansert 2019 fulldempet terrengsykkel fra CUBE, Klikk her for mer info om sykkelen.


Hvis du ikke finner en dato du ønsker, ikke nøl med å kontakte oss via e-post her.

Vi hadde en flott tid i fjellene med en rask guide.
Perfekt for oss !!
Topp av linjen Utstyr og utfordringer for alle på forskjellige nivåer.
Sterkt anbefalt.

Brynjar B. fra Holand

TRAIL GLEDE

Det var en skikkelig morsom dag, de tok oss gjennom fantastiske stier. Vi ba om en enkel, men morsom tur som passer meg og min kone. Syklene er av topp kvalitet og i perfekt stand. Hvis du er ute etter en enduro-sykkeltur i Voss er dette et perfekt valg.
Voss er fantastisk !!

Andre Velez, fra Colombia

Turens varighet

~ 2 t 30m totalt

Ferdighetsnivå
Ferdighetsnivå: Anbefales for ryttere FERDIGHETSNIVÅ over 2 og KONDISJONSNIVÅ over 3. Se vurderingssystemet for ferdigheter og kondisjon nedenfor.

FRA
8. mai til 13. oktober
Tidspunkt: 10:00 og 14:30 hver dag
kr. 900 for voksne (18+)
kr. 810 for ungdom - (13+)
Kr. 720 barn - (4 til 12 år)
Familie kr. 3240 = 2 voksne + 2 ungdom / barn

DELTAGERKRAV
- Minimum anbefalt alder 7 år (med noe terrengsykkel erfaring)
- God fysisk form
- Informer oss om medisinske tilstander som astma, epilepsi osv

Inkludert i turen
- Utstyr av topp kvalitet
- Terrengsykkel Enduro
- Full kjøring med 140 mm demping og 140 mm shock.
- Hjelm
- Hansker

TA MED
- Komfortable klær å sykle med
- Mat til dagen (nøtter, frukt, barer, sandwich for eksempel)
- Drikke så du ikke blir dehydrert
- Super- eller ullundertøy
- Skalljakke
- Solkrem
- Solbriller med lyse fargelinser for å beskytte øynene (hvis sol)

OPPMØTESTED

Adressen til basen vår: Evangervegen 14 - postnummer 5704 - Klikk her for å komme dit via google maps.
Basen vår er et utendørs salongtelt som ligger ved innsjøen Vangsvatnet på Voss. Bare 100 meter fra jernbanestasjonen og sentralstasjonen.

Møt opp minst ti minutter før oppstart


PROGRAM

Turen starter ved basen vår ved Vangsvatnet på Voss og tar oss på stier 700 meter gjennom frodige områder av Voss og langs den lokale Vosso-elva, gjennom hele byen til vi når Raundalselva. Der står vi på terskelen til de beste stiene gjennom den grønne skogen i Bømoen-området.

Dette er et stort område, og det er mulig å kjøre runder på din favorittsti eller å kombinere forskjellige stier som vil gi en lang og variert tur.

Det er en grusvei (double track) på 10 km i utkanten av parken som er perfekt for barn, familier og nybegynnere som ennå ikke er helt klare for smale stier (single track).

Outdoor Norways sertifiserte guider skreddersyr hver tur etter deltagernes nivå, slik at alle kan få oppleve dette vakre området på terrengsykkel.

Bømoen er et familievennlig område som er ideelt for langrenn om vinteren og for turgåing, terrengsykling og friluftsliv om sommeren. Det ligger delvis i en gammel, norsk militærbase, 3 km utenfor Voss sentrum.

1- Innsjekking på vår utendørsbase etter turplanen
2 - Skifte og klargjøre utstyr
3 - Rask oppvarming og sykkelsjekk + justering
4 - Å ri dobbeltspor (enkeltspor valgfritt) ut av byen
5 - Bømoen skogstur
6 - Sykling tilbake til basen vår.
7 - Retur av utstyr
8 - Hjelp til å spyle syklene
9 - Ta deg en kald en, Skål!


HVORDAN VURDERER VI FERDIGHET OG KONDISJON?

Vi vil at du skal finne turene som passer perfekt for ditt nivå og dine interesser.

Før du bestiller ber vi deg om å gjennomgå ferdighets- og kondisjonsvurderings systemet nedenfor. På denne måten sikrer vi at rutevalget passer ditt nivå så du kan fokusere på en mosom og utfordrende opplevelse innenfor trygge rammer.

FERDIGHETSNIVÅER:

FERDIGHETSNIVÅ 1 - NEWBIE
Du har aldri syklet på en stisykkel før.

FERDIGHETSNIVÅ 2 - NYBEGYNNER
Du har begrenset erfaring i stisykling.

FERDIGHETSNIVÅ 3 - LITT ERFAREN
Du er hekta på å sykle i terreng og brede grusstier (grusstier eller doblestier), men mangler fremdeles ferdighetene og selvtilliten til å sykle terreng med røtter, steiner, trange hjørner, trange trær og bratt terreng.

FERDIGHETSNIVÅ XNUMX - ERFAREN
Din dedikasjon til terrengsykling har ført deg til dine første turer på smale stier. Du koser deg på de smoothe, slake stiene, selv om det ofte er tett mellom trærne, men oppoverbakkene kan komme brått på slik at du ikke får skiftet gir og må gå resten. Hindere kan overraske deg fordi du ikke engang visste at folk sykler rett over tømmerstokker!

FERDIGHETSNIVÅ 5 - VIDEREKOMMEN

TERRENG

Med kontrollert hastighet og i rolig singletrack-terreng, kjører du komfortabelt ned forskjellige stier som kan inneholde trange trepassasjer, gjørme, løse steiner og sand.

HINDERE

Du er komfortabel og trygg på å sykle over små hindringer (rundt XNUMX-XNUMXcm høye) som røtter, steiner og små drop (rundt XNUMX-XNUMXcm høye). Du holder hjulene på bakken.

FERDIGHETSNIVÅ 6 - AVANSERT

TERRENG

Du er komfortabel med å sykle varierte stier som kan inneholde smale trepassasjer, gjørme, løse steiner og sand, og er komfortabel med å gjøre det i vanskelig terreng med lite bremsing.

HINDERE

Du kan hoppe over hindringer som små røtter og steiner som mindre avanserte ryttere kan løfte over. Du er komfortabel og selvsikker med forhjulsløft og bakhjulsløft for å komme deg opp og over større hindringer (opptil 20 cm), for eksempel røtter og bergarter som ikke kan rulles.

FERDIGHETSNIVÅ 7 - EKSPERT

TERRENG

Du er komfortabel med å sykle varierte stier som kan inneholde smale trepassasjer, gjørme, løse steiner og sand, og er komfortabel med å gjøre det i vanskelig terreng med lite bremsing. Du har sjelden eller aldri behov for å gå av sykkelen.

HINDERE

Man hopper ofte over hindringer som røtter og steiner som mindre avanserte ryttere kan løfte over. Små dråper er ikke noe problem for deg, og du er komfortabel med å ha begge hjulene fra bakken.

SYKKELPARK

Hvis du har syklet i sykkelpark, er du komfortabel på alle grønne, blå, svarte og doble svarte løyper.

KONDISJONSNIVÅER

KONDISJONSNIVÅ 1
Du er en soffagris.
Du kan ikke sykle mer enn en halv time i flatt terreng om gangen, og tanken på oppoverbakker er skremmende.
Du trener mindre enn 1 time per uke.

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du lever et ganske stillesittende liv med lite fysisk aktivitet annet enn å gå.
Du kan takle en times times sykkeltur i flatt terreng i et avslappet tempo.
Små, korte åser er utfordrende å klatre på, men er noen ganger håndterbare.
Du trener i gjennomsnitt 1 time per uke.

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du er i stand til 2 timers pedaltid på en dag i et avslappet tempo, så lenge det er flere pauser.
Du kan håndtere en eller to enkle stigninger på opptil 150 vertikale meter (330 fot) totalt.
Du trener i gjennomsnitt 2 timer per uke (inkludert ridning a mountain bike).

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du kan sykle i moderat tempo i gjennomsnitt 2 timer pedaltid om dagen.
Du er i stand til å klatre opp til 200 loddrette meter om dagen.
Du trener i gjennomsnitt 3 timer per uke.
Treningsregimet ditt inkluderer en kombinasjon av utholdenhetstrening som sykling og styrketrening.

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du kan sykle i moderat tempo i gjennomsnitt 3 timer pedaltid om dagen.
Du er sikker på å klatre opp til totalt 300 vertikale meter om dagen.
Du trener i gjennomsnitt 4 timer per uke.
Treningsregimet ditt inkluderer en kombinasjon av utholdenhetstrening som sykling og styrketrening eller løping.

KONDISJONSNIVÅ XNUMX

Du kan sykle i moderat tempo i gjennomsnitt 4 timer pedaltid om dagen.
Du kan håndtere moderate stigninger opp til 750 vertikale meter totalt på en dag.
Du trener i gjennomsnitt 6 timer per uke.
Treningsregimet ditt inkluderer en kombinasjon av utholdenhetstrening som sykling og styrketrening eller løping.